Garantianspråk

Vi hjälper dig med garantianspråk

Har du fått bekymmer på din nya bil där nybilsgarantin inte har löpt ut ännu?
Då finns vi här för att hjälpa dig med ett garantianspråk på de märken vi är auktoriserade för.
Vid ett eller flera garantianspråk på din bil är det viktigt att du ger oss så mycket information som möjligt om hur och när problemet framträder. Är det ett missljud eller en funktion som inte fungerar? Är det hastighet eller väder beroende? När inträffade det och hur länge har problemet varit permanent? Vi ställer frågor till dig för att kunna få så mycket information som möjligt för en mer effektiv och snabb lösning.

Att tänka på vid garantianspråk:
• Servicebok måste finnas tillgänglig
• Vid garantianspråk upprättar vi en arbetsorder där du får skriva under en felsökningsavgift som tas ut om felet inte finns framme eller inte är garanti berättigat.
• Är garantianspråket godkänt är felsökningskostnaden 0 kr.
• De symtom du upplever bör vara permanenta och gå att demonstrera direkt vid felsökning.

Önskar du boka en undersökning av ditt fordon är du välkommen att kontakta oss på:
Telefon: 08-5100 5200
E-post: info@turebergsbilcenter.se